PALO ALTO, CA - Wednesday, October 24th, 2012
With Election Day less than a month away, political “robocalls” are interrupting evenings across America. According to a recent survey conducted by Toluna, 70% of Americans are bothered by political “robocalls.” Placing your number on the National Do Not Call Registry will stop most telemarketing calls, but not political organizations and telephone surveyors so some Americans are seeking alternatives to restore their privacy.
At the top of the list of most desirable home phone features is the ability to automatically block unwanted callers. Among people considering switching home phone service, 77% said a feature that automatically blocks telemarketers and other unwanted callers would make them more likely to switch, says another study conducted by novaQuant, Inc., a leading market research firm, and commissioned by Ooma, Inc., a leading Internet-based home phone service.
Ooma offers this unique privacy feature as part of its Premier Service via a personal and community blacklist. The Personal Blacklist blocks specific callers or sends them directly to voicemail and the Community Blacklist draws on a database of thousands of know telemarketers and solicitors automatically blocking those callers.
“At one time or another, everyone in America has been interrupted by an unsolicited call,” said Dennis Peng, Vice President of Product Management at Ooma. “Our unique blacklist feature addresses this issue and restores privacy in the home. This technology is part of our unwavering commitment to deliver the most complete and affordable home phone experience.”
For more information on Ooma and the Ooma Premier Service, visit www.ooma.com.
Ooma (NYSE: OOMA) propose des services de téléphonie, de messagerie, de vidéo et de communications avancées, faciles à mettre en œuvre et offrant un excellent rapport qualité-prix. Fondée en 2003, l'entreprise propose Ooma Office aux PME recherchant des fonctionnalités professionnelles adaptées à leurs besoins ; Ooma AirDial aux entreprises souhaitant remplacer leurs lignes téléphoniques en cuivre vieillissantes et de plus en plus coûteuses ; Ooma 2 600 Hz aux entreprises proposant leurs propres solutions de communication basées sur une plateforme externalisée ; et Ooma Telo aux particuliers qui privilégient une expérience de téléphonie fixe à un prix plus abordable. Les solutions primées d'Ooma sont utilisées aujourd'hui par plus de 1,2 million d'utilisateurs. Pour en savoir plus, rendez-vous sur www.ooma.com aux États-Unis ou sur www.ooma.ca au Canada.
Investisseurs
Matthew S. Robison
Directeur des relations avec les investisseurs et du développement de l'entreprise
Ooma, Inc.
e-mail: ir@ooma.com
téléphone: (650) 300-1480
Médias
Mike Langberg
Directrice des communications d'entreprise
Ooma, Inc.
e-mail: press@ooma.com
téléphone: (650) 566-6693